Ve středu v podvečer zažila žena z Prostějovska „rodinné překvapení“ – alespoň si to zpočátku myslela. Ozval se jí totiž její syn. Psal, že má nový telefon, ten starý mu prý přestal fungovat, a poslal jí odkaz na konverzaci přes WhatsApp.
Po krátkém psaní přišla další zpráva: telefon spadl, nefunguje obrazovka, všechno špatně. A aby toho nebylo málo, „syn“ prý nutně potřeboval zaplatit pár plateb, ke kterým se kvůli rozbitému mobilu nedostane. Poprosil maminku, zda by mu peníze nepřeposlala – jen do zítřka, pak vše vrátí.
A tak žena, s dobrým srdcem a důvěrou v rodinu, poslala 10 700 Kč. Až později, po kontaktování banky, zjistila, že syn o ničem neví a místo opraveného telefonu bude potřeba opravit spíš důvěru v internetové zprávy.
Poučení:
Když vám napíše „syn“ nebo „dcera“ z nového čísla, zkuste si nejdřív ověřit, jestli je to opravdu on či ona – třeba krátkým telefonátem na známé číslo. A pokud vám nově „získaný potomek“ hned potřebuje půjčit peníze, berte to jako varovný signál. Internetoví podvodníci umí být přesvědčiví, ale skutečný syn by se spíš ozval na oběd než pro půjčku.
Zdroj: PČR
iPřerovsko.cz Prostějovsko Prostějov Policie PČR



